Sujet: Re: BILLIE HOLIDAY Ven 11 Juin - 10:01
LADY DAY
"What A Little Moonlight Can Do"
qui se distinguera par un tempo assez enjoué, et qu’elle transcendera à la fin de la chanson dans une plainte silencieuse, seule avec une voix écorchée, pour que l’orchestre revienne quelques dernières secondes afin de mettre un terme définitif à cette prestation hors du temps, et finisse par donner un angle plus allègre, comme pour mieux panser la mélancolie qui nous habite alors.
Nine Admin
Sujet: Re: BILLIE HOLIDAY Lun 30 Aoû - 0:30
“Billies’s greatest speciality was a falling rise, or a rising fall towards hell on a little pink cloud.” “La grande spécialité de Billie, c’est la chute ascensionnelle ou la montée aux enfers, sur un petit nuage rose.” Alain GERBER
Nine Admin
Sujet: Re: BILLIE HOLIDAY Lun 1 Nov - 0:50
Citations de Billie Holiday :
- Je suis toujours en train de faire mon comeback mais personne ne m'a jamais dit où j'etais.
- Si je chante comme quelqu'un d'autre, alors je n'ai pas besoin de chanter du tout.
et si vous aimez les anges, écoutez aujourd'hui la voix détimbrée de Billie Holiday aujourd'hui c'est le jour ! un gardenia blanc pour LADY DAY
Nine Admin
Sujet: Re: BILLIE HOLIDAY Sam 15 Jan - 22:36
DREAM A LITTLE DREAM OF ME B. HOLIDAY/ L.ARMSTRONG
Stars shining bright above you Night breezes seem to whisper "I love you" Birds singing in the sycamore tree "Dream a little dream of me"
Just say goodnight and kiss me Oh, hold me tight and tell me you miss me While I'm alone and blue as can be Dream a little dream of me
Stars fading, but I linger on, dear Still craving your kiss I'm longing to linger till dawn, my dear Just saying this
Sweet dreams till sunbeams find you Sweet dreams that leave all worries behind you But in your dreams whatever they be Dream a little dream of me
Say nighty-night and kiss me Oh, hold me tight and tell me you miss me While I'm alone and blue as can be Dream a little dream of me
Dream A little dream of you and me
Nine Admin
Sujet: Re: BILLIE HOLIDAY Ven 25 Fév - 12:11
Nine Admin
Sujet: Re: BILLIE HOLIDAY Lun 18 Avr - 22:13
APRIL IN PARIS
Nine Admin
Sujet: Re: BILLIE HOLIDAY Sam 6 Aoû - 12:10
COME RAIN OR COME SHINE
Harold arlen / johnny mercer
Im gonna love you like nobodys loved you Come Rain Or Come Shine High as a mountain and deep as a river Come Rain Or Come Shine I guess when you met me it was just one of those things But dont ever bet me cause Im gonna be true if you let me
Youre gonna love me like nobodys loved me Come Rain Or Come Shine Happy together unhappy together and wont it be fine? Days may be cloudy or sunny Were in or were out of the money
But Im with you always, Im with you rain or shine
Im gonna love you like nobodys loved you Come Rain Or Come Shine High as a mountain deep as a river Come Rain Or Come Shine I guess when you met me it was just one of those things But dont ever bet me cause Im gonna be true if you let me
Youre gonna love me like nobodys loved me Come Rain Or Come Shine Happy together unhappy together and wont it be fine? Days may be cloudy or sunny Were in or were out of the money.
But Ill love you always, Im with you rain or shine